Uudised
23.04.20

Eestis valiti kõige edukamaks 2019. aastal kaupluseriiulitele jõudnud uudistooteks Farmi eestimaine koorevõi!

Edukaimate uute toodete tipus on ka seekord piimatooted. Eestis valiti kõige edukamaks 2019. aastal kaupluseriiulitele jõudnud uudistooteks Farmi eestimaine koorevõi. Teise koha vääriliseks kuulutati Premia Eriti Rammus jäätis murelimoosiga, kolmanda koha pälvis õunamahla sisaldav loodusliku mineraalveega jook Värska Vurtsvasser.


"Eesti turule ilmub igal aastal mitu tuhat uut või uuendatud toodet, seetõttu peavad tootjad hoolega süvenema ostjate vajadustesse, et just nende tooteid märgataks ja hinnataks. Ka tänavu võime märgata tendentsi, et viimasel ajal püüavad inimeste tähelepanu üha sagedamini naturaalsemad, tervislikumad ja kvaliteetsemad uued tooted. Eesti ostjad märkavad samuti väga hästi kohalike kaubamärkide uudistooteid," ütles Nielsen Balti juht Ilona Lepp.

Rahvusvahelise turu-uuringute ettevõtte Nielsen iga-aastasel uudistoodete võistlusel kuulutati 2019. aasta edukaimaks uudistooteks Lätis hele seemneleib Latvijas Graudu, Leedus aga energiajook Monster Mango Loco.


Piimatooted on igal aastal populaarseimate hulgas

Farmi Piimatööstuse esindaja Helen Ojamäe rõhutab, et nad püüdsid luua toote, mis laiendaks juba paljudele tuntud Farmi tooteliini ning vastaks ka väiksemate leibkondade vajadustele.

"Piimatoodete tootja Farmi on Eestis tuntud kui 3,8–4,2% täispiima müüja, seepärast on loomulik, et tootevalikusse lisati ka rõõsast koorest valmistatud või. Toote populaarsust suurendas veel asjaolu, et seda müüakse väiksemates, 150 g suurustes pakkides, mis vastab väiksemate perede vajadustele," ütles Helen Ojamäe.

Nielseni andmetel moodustasid 2019. aastal Eestis jäätisemüügist väärtuseliselt 10,4% erinevad Premia Eriti Rammus jäätised, sealhulgas ka edukamate uudistoodete valimisel teise koha võitnud jäätis murelimoosiga. Premia juhatuse esimehe Aivar Ausi sõnul jälgib ettevõte igal aastal tähelepanelikult jäätiste nõudlust ja loob sellele reageerides uusi tooteid, kõrvaldades tootmisest ostjate tähelepanu vähem pälvinud tooted.

Eestis hõlmavad juba kolmandat aastat järjest esimesed kolm kohta just piimatooted. 2018. aastal ilmus kaupluseriiulitele edukaim uus juustutoode Estover Eesti Juust täispiimast, 2017. aastal kuulutati esikoha vääriliseks Valio Alma täispiim.


Suund tervislike jookide valikule

Edukaimate toodete esikolmikusse jõudnud õunamaitselise mineraalveega jooki Värska Vurtsvasser tootva ettevõtte Värska Vesi AS esindaja Martin Raisma sõnul mõjutas selle joogi populaarsust tugevasti selle naturaalne koostis. Joogi moodustavad võrdsetes osades naturaalne õunamahl ja gaseeritud looduslik mineraalvesi.

"Värska arendatav uus suund on tervislikumad ja turul uudsed joogid. Mineraalveega mahlajookide valmistamise idee saime tagasisidena ka tarbijatelt, kes kasutavad Värska Originaal mineraalvett mahlaga segamiseks. Teisalt jälgime ka teiste riikide turusituatsiooni, näiteks Saksamaal on õunamahlaga segatud mineraalvesi edukas toode. Värska Originaali mineraalvesi lisab juurde eristuva maitseaspekti ja rohkelt looduslikke mineraale," ütles Martin Raisma.

Õuna Vurtsvasser ilmus Eestis müüki 2019. aasta märtsis ning möödunud aasta suve lõpuks oli seda koos mustikamaitselise Vurtsvasseriga müüdud juba pool miljonit pudelit.

"Et Eesti elanikud soovivad harrastada tervislikumat eluviisi, näitab ka populaarsust koguv taimetoitlus: näeme, et neid tooteid ostab üha rohkem inimesi, seetõttu hakkavad need ka võistlema edukaimate toodete konkurssidel," ütles I. Lepp. Esimest korda võeti möödunud aastal konkursi kavva ka eriti kiiresti turuosa kasvatavate taimse päritoluga piimatoodete kategooria, kus uute toodete kategoorias kuulutati kõige edukamaks mandlipiim Alpro.


Nielseni Best New Launch konkursist

Nielsen uurib ja hindab juba alates 2008. aastast 20 tähtsaimat toidu- ja majapidamiskaupade kategooriat alates piimatoodetest ja lõpetades pesuvahenditega.

Aasta edukaimad uued tooted valib Nielsen kahes etapis. Esimese etapi käigus tehakse igas kategoorias kindlaks kolm kõige enam müüdud uudistoodet iga kuu keskmiste müügiandmete põhjal. Hiljem viiakse läbi tarbijaküsitlus, et teada saada, kuidas neid tooteid ostjad hindavad: kas uut toodet märgati, kas toodet osteti vähemalt ühel korral või soetati seda korduvalt. Objektiivsete käibeandmete ning tarbijate hinnangute järgi koostatud indeks määrab iga grupi edukaimad tooted ning kokkuvõttes valitakse välja möödunud aasta uudistoodete konkursi võitjad.

Nielsenist:

Nielsen on ülemaailmne mõõtmis- ja andmeanalüüsi ettevõte, mis pakub kõige täiuslikumat ja usaldusväärsemat vaadet tarbijatest ja turgudest kogu maailmas. Eestis mõõdab Nielsen juba 26 aastat regulaarselt toidu- ja esmatarbekaupade jaemüüke ning viib läbi erinevaid tarbijauuringuid. Rohkem teavet ettevõtte kohta veebilehel www.nielsen.com

Kontakt meedia jaoks:

 

Erlend Villems

Business Development & Administration Manager Estonia

erlend.villems@nielsen.com

5568 4130

 


AS Farmi Piimatööstus, Linda 15, 41536 Jõhvi, Tel. +372 332 1404 piim@farmi.ee