2008 aasta jooksul läbis Maag Piimatööstuse esikaubamärk Farmi uuenduskuuri. Ettevõte investeeris kaubamärgi uuendamisse ja turundustegevustesse ühtekokku ca 4 miljonit krooni. Uue visuaaliga soovitakse rõhutada eestimaisust ning kindlustada piimaturul kindel teine positsioon.
2008 aasta jooksul pöörati väga suurt tähelepanu tootearendusele. Ettevõte tõi turule 18 uut toodet, muuhulgas innovatiivse Jänksi jogurtishake, loodussõbralikus kannus kohupiimakreemid, Eesti esimese küpsetatud kohukese ning tooted Lotte kaubamärgi all.
Jänksi jogurtishake sai tunnustati
Pääsukesemärgiga ning tunnistati Eesti Parimaks Piimatooteks 2009 .
Pääsukesemärgi sai ka Lotte maasikamaitseline jogurtijook. Sidrunimaitseline
kohupiimakreem jäi Eesti Parima Piimatoote võistlusel auväärsele kolmandale
kohale.
2009 aastal - investeeriti kokku 21,6 miljonit krooni ; oli meie põhieesmärgiks toote kvaliteedi parandamine ning tooteportfelli laiendamine. Ettevõte tõi turule 39 uut toodet, muuhulgas toorjuustu, kooresed jogurtid, funktsionaalsed vadakujoogid jpt tooteid..
Uudistoodetest osutus kõige populaarsemaks Farmi mustade kirssidega koorene jogurt. Koorest jogurtit on alates toote turule tulekust suve alguses müüdud kokku ca 1,2 miljonit topsi. Turuosade lõikes osutus eelmisel aastal kõige paremini tarbijate poolt vastu võetud uudistooteks toorjuust. Tänaseks on saavutanud kodumaise toorjuustu turust ca 70%.
Kvaliteedimärgi- Eesti Tunnustatud Maitse Pääsukesemärgi pälvisid Farmi pett, hapukoor ning keefir.
AS Maag Piimatööstuse keskmine töötajate arv majandusaastal oli 237 töötajat. 2008. aastal moodustasid ettevõtte tööjõukulud 42,7 mln krooni.
Strateegiliselt kõige olulisemaks sündmuseks 2010 aastal oli kindlasti Jõhvi tööstuse rekonstrueerimis- ja laiendamisprojekti alustamine mis loob eelduse ettevõtte kontsentreerumiseks ja kuluefektiivsuse tõusuks.
Käivitatud projekti raames Jõhvi tootmiskompleks suureneb kolmandiku võrra ja saab kaasaegse tehnoloogia koos juhtimis- ja jälgimissüsteemiga. Suureneb ettevõtte koguvõimsus ja paraneb tootmisdünaamika. Sellises mahus piimatööstusega seotuid investeeringuid ühes aastas teostati virumaal viimati üle kolmekümne aasta tagasi. Projekti otsene rahaline efekt tuleneb optimeerituse taseme järsust tõusust mis avaldub aastal 2012, kaudseid tegureid on siin kindlasti oluliselt rohkem ja enamust neid võiks nimetada jätkusuutlikkuse tagamiseks loodavateks eeldusteks.
2010 aastat iseloomustas sisendite pidev tõus mis siseturu konkurentsi tingimustes sõi jõudsalt ettevõtte kasumit. Ülekaalukat rolli mängis selles toorpiima hind. Siseturg reageeris flegmaatiliselt ja loogikat eirates. Meediamüra varjus ja tööstuste omavahelist konkurentsi ära kasutades suurendas jaekaubandus enda piimagrupi tulukust.
Kuna siseturgu kujundav ajaloolisi eeldusi omav juhttööstus on valinud arengu asemel võitluse tee, siis private label mis moodustab piimakäibest Eestis juba ligi 40%, ei ole kindlasti meie ettevõtte arenguprioriteete 2011 aastal. Oleme pannud endale eesmärgiks et PL osakaal ettevõtte käibest ei ületaks 30%
2010 aastal toodi turule 21 uut toodet, millest populaarsemateks osutusid Farmi kohuke ning suures pakendis maitsestamata Farmi köögi toorjuust. Lisaks neile uudistoodetele näitasid tootegruppide lõikes mullu suurimat kasvu funktsionaalsed vadakujoogid, toorjuust, sulajuust, jogurt, samuti ka piim ja koor. Tarbijate poolt võeti üle ootuste hästi vastu uuenduslikud üheliitrine pudelipiim ja pudelikeefir.
Farmi Köögi toorjuust pälvis Eesti Parima Piimatoote 2011 tunnustuse.
Kvaliteedimärgi - Eesti Tunnustatud Maitse Pääsukesemärgi, pälvis Farmi piim.2011-investeeriti 3,5 miljonit eurot Jõhvi tööstuse renoveerimiseks ning juurdeehituseks
Strateegiliselt kõige olulisemaks sündmuseks 2011. aastal
oli kindlasti Jõhvi tööstuse juurdeehituse valmimine ning rekonstrueerimistööd
ja Rakvere tööstuse ümberkolimise alustamine Jõhvi, mis loob eelduse ettevõtte
kontsentreerumiseks ja kuluefektiivsuse tõusuks. Töökorralduslikult poolelt
osutus suurimaks väljakutseks igapäevaste protsesside käigushoidmine ehitus –
ja renoveerimistööde käigus.
Aasta tõi kaasa ka suured kõikumised ettevõtte käibes kuude lõikes. Põhiliseks
teguriks alates aprillikuust omatoodete lepingu lõppemine ETK-ga. Ettevõtte kasumit
mõjutas ka suurima konkurendi jõuline hinnalangetusstrateegia koos agressiivse
reklaamipoliitika- ning eelarvega.
2011. aastat iseloomustas sisendite pidev tõus, mis siseturu konkurentsi tingimustes sõi jõudsalt ettevõtte kasumit. Ülekaalukat rolli mängis selles toorpiima, suhkru, mooside ja elektri hind. Jaekett alustas „hinnagarantii“ kampaaniat, mille käigus kilepiima hind kauplustes külmutati 50 sendini.
2011. aastal toodi turule 12 uut toodet, Lisaks uudistoodetele näitasid tootegruppide lõikes mullu suurimat kasvu uuendatud pakendis kodujuust, hapukoor ning toorjuust,
Kvaliteedimärgi - Eesti Tunnustatud Maitse Pääsukesemärgi, pälvisid Farmi kohupiimad.
AS Maag Piimatööstuse keskmine töötajate
arv majandusaastal oli 255
töötajat. 2011. aastal moodustasid ettevõtte
tööjõukulud 42,9 mln krooni.
2012 aasta tähtsaim märksõna on Maag Piimatööstuse Jõhvi tootmisüksuse laiendus, mille tulemusena lisandus ettevõttele 3400 m² kaasaegset tootmis- ja laopinda. Investeeringu suurus kõik kokku koos Rakvere kolimisega (2010-2012) oli üle 7 miljoni euro Sellises mahus piimatööstusega seotuid investeeringuid teostati Virumaal viimati üle kolmekümne aasta tagasi. Projekti toetati ka EAS-i tehnoloogia investeeringute meetmetest. Tootmisüksuste koondumine võimaldas optimeerida ka tööjõukulusid.
· Eesti piimatoodete jaeturumaht (mahuline) on langenud ca 2%, samal ajal Farmi brandi turuosa kasvas 12%. . Meie kasvu taga on hapukoore ning kohukeste rekordmüügid, uued tooted ning ilmselt õigesti valitud strateegia
· Iseloomulik aastale 2012 on see, et toimusid muudatused piimatootjate turuosade esikolmikus Eesti jaeturul. Senine liider on langenud ning jagab Farmiga teist-kolmandat kohta
· 2012 aastal tõime turule 12 uut toodet. Neist enim väärivad äramärkimist lahja toorjuust, mis on esimene Eestis valmistatud light toorjuust; toorjuustu põhjal valmistatud desserdid-magustoidud ning meie uued kohukesed, mis võeti klientide poolt väga hästi vastu. Farmi banaanikohuke oli müüginäitajate põhjal Nielseni 2012 aastate uute piimatoodete esikolmikus.
2013
2013 aasta oli kogu Eesti Piimatööstustele keerulisi väljakutseid pakkuv aasta. Aasta lõpuks saavutas toorpiima hind rekordilise taseme, mis mõjutas suhteid ja suhtlemist partneritega nii tootjate kui ka jaekettide poolel.
2013 laienesime meie jaoks uutele turgudele: alustasime 2013 aastal eksporti Venemaale ning Soome.
2013 aastal lõpetasime 2012 aastal alustatud tootmishoone renoveerimisega: aasta lõpuks said uue ilme kontori- ning töötajate olmeruumid.
Maag Piimatööstuse suurim väljakutse 2013 aastal oli investeering uude tehnoloogiasse. Tõime turule Eesti esimesed termostaatmeetodil valmistatud jogurtid.
Kreeka jogurtite müügimaht Eesti jaeturul oli 2012
aastal AC Nielseni andmetel kokku ca 39 tonni. Kreeka jogurtiga turule
tulles võttis Maag PT seega päris suure riski. Nii nagu kunagi
toorjuustu puhul, üritasime, pakkudes kodumaist
Eestis toodetud alternatiivi, luua Eestis täiesti uue tootekategooria.
Risk õigustas ennast: müüsime juba paari esimese kuuga rohkem,
kui möödunud aastal kogu tootegrupp kokku. Farmi Kreeka jogurtid
pälvisid 2014 aasta Eesti Parima Piimatoote tiitli.
Kokku tõime 2013 aastal tõime turule 22 uut toodet. Neist enim väärivad lisaks eelpool mainitud Kreeka ja Türgi jogurtitele äramärkimist meie tooteportfellis esimesed laktoosivabad tooted: hapukoor ning jogurtijoogid ja Eestis suurima marjasisaldusega Kooresed Marjakad jogurtid.